Saturday, March 21, 2020

Eri arduragarriac

Iracurri mesedez titulua berriro. An ETB1eco informativoac entzuten dut ari zirelaric informatzen buruz eurovirusa Italian arartez Ane Irazabal corresponsala hen ETB explicatuz hango erien edo gaisoen gorabeherac ze Italian eguinen dute hain tratamentu delacoa kin  
eri arduragarriac

Nola ez nuen ulertzen zer izan ahal zen delaco collectivo hori hen eri arduragarriac jo dut hizteguira. Elhuyar hizteguiac dio ze arduragarri adjectivoa gaztelaniaz da
inquietante, transcendental, considerable

Ez daquit zer iracurrico zuen Ane Irazabal corresponsalac italianoz baina iruditzen zait ze baldin consultatu balu Elhuyar seguruenez zegoena italianoz zen zeozer antzeco kin inquietante (edo aguian baina gutiago probablequi kin transcendental edo considerable). 

Edozelan ere rebatituz dakarrena Elhuyarrec, zeren Ane Irazabal corresponsalaren esana hemen nire commentarioan da tangencialeco zeozer, esaten dut ze arduragarria euscaraz esan nahi du ardurea hartzea merezi duena eta izanic verba bat gainera ez-universala euscararen universoan dagoelaco bere bizitza real sociologicoa acaso lar lerratua ki eremu dialectal occidentecoa, sarthu gabe ea ardura hori den inquietantea, transcendentala edo considerablea (edo total hil-hurren berehalacoa, edo ...).

Ez dut uste ere ezein euscaldun naturalec, zeina ez dago kutsatua kin purismoa arartez hiztegui kutsatuac edo ambiente puristea, ezen edozein euscaldun naturalec hartzen ditu 3 horiec adjectivoac (inquietantea, transcendentala edo considerablea) nola euscarazco verba normalac. 

Ezen 3 auquera horiec dira guztiz normalac eta naturalac arten euscaldun naturalac baina, bai horregatio, kin significantza differenteac nola ikusten dugu hemen azpian 

eri inquietanteac 
eri transcendentalac 
eri considerableac  

Zergatic ez du merezi euscara realac ze bizi da gure artean errespetu guehiago? Nola ze behar litzateque ikusi reflexatua an hizteguiac.

3 comments:

Josu Lavin said...

Uste dut pacientes responsables erran nahi duqueela.

Erramun Gerrikagoitia said...

Izan ahal da baina pacientes responsables esateco responsabe ez da arduragarri. Zuc entzun al zenuen emissione hori?

Zer ulertzen du euscaldunac entzunic edo iracurriric eri arduragarriac? Nic uste ez duela ezer ulertzen.

Josu Lavin said...

Nic neuc "eri arduragarriac" hori ez dut ulercen. Saiatu naicen arren.