Wednesday, January 31, 2007

Errazago

Titularrak dio (Berria egunkaria):
  • Blair eta Ahernek Ipar Irlandako hauteskundeak martxoaren 7an izango direla baieztatu dute
edo
  • Blair eta Ahernek .......................... baieztatu dute
Errezago:
  • Blair eta Ahernek baieztatu dute Ipar Irlandako hauteskundeak martxoaren 7an izango direla
edo
  • Blair eta Ahernek baieztatu dute martxoaren 7an izango direla Ipar Irlandako hauteskundeak
edo
  • Blair eta Ahernek baieztatu dute ze martxoaren 7an izango dira Ipar Irlandako hauteskundeak
Zergatik ez da hartzen kontuan irakurlea, ez ote da izkiriatzen tzat irakurlea? Zergatik komplikatu mezua redaktaturik zail informativoki? Ba ote du zuzenik irakurleak? Eta euskal irakurlearen zuzenak non dagoz? Nik ezin dut ulertu.

3 comments:

Erramun Gerrikagoitia said...

Gaur goizean ikusten dut Berria egunkariko paperezko editionean ez datorrela atzo agertu zena editione digitalean, izanik atzo gaueko digitala:

Blair eta Ahernek Ipar Irlandako hauteskundeak martxoaren 7an izango direla baieztatu dute

eta aitzitik datorrena gaur goizean editione paperezkoan da hauxe:

Blairrek eta Ahernek baieztatu dute bozak martxoaren 7an izango direla Ipar Irlandan

eta horrek ikusteak poztu nau ze da possobilitate bat gehiago ezi nik aipatzen nituenak eta da possibilitate on bat gainera, askoz hobea komparaturik kin atzo gaueko digitala:

Blair eta Ahernek Ipar Irlandako hauteskundeak martxoaren 7an izango direla baieztatu dute

Honek erakusten du ze repasatu ezkero titularrak ematen duela resusltatu onak, hemen ikusi ahal den lez.

Gehitu nahi dut gaur oraino kommentario bat, hobe beharrez, ezen konturatu naiz gaur goizeon noiz irakurri bait dut editione paperezkoa eta da ze

bozak [martxoaren 7an] izango direla

joan behar duela batera konzeptualki:

bozak izango direla

edo

bozak izango direla martxoaren 7an

Halan, nire iritziz, gaurko titularra:

Blairrek eta Ahernek baieztatu dute bozak martxoaren 7an izango direla Ipar Irlandan

hobetu ahal da oraino gehiago holan:

Blairrek eta Ahernek baieztatu dute bozak izango direla martxoaren 7an Ipar Irlandan

edo

Blairrek eta Ahernek baieztatu dute bozak izango direla Ipar Irlandan martxoaren 7an

Ikusi ahal den lez errazki' possibilitateak ba dira batzuk, baina ez infinitu nola dioen akademiko Xabier Kintanak, noski metaphorikoki.

Viva Berria eta Berria-koak edo edozein zein ahalegintzen da eskaintzen produktu informativo on eta inkluso hobe bat euskal irakurleei.

Anonymous said...

Guztiz ados honetan: "ez ote da izkiriatzen tzat irakurlea?"
Eta zergatik ez, TZAT A IRAKURLE?
Edo IRAKURLEARENTZAT?

Erramun Gerrikagoitia said...

Buruz dioena Paje-k -lar luze ez da ari horregatio jakiteko zer pensatu daroan baina- nahi dut esan ze

izkiriatzea irakurlearentzat dago guziz zuzen eta perfektu eta nik ez dut kontra deus hori formea. Baina uste ere dut ze ez lukeela izan behar derrigorrez forma bakarra. Behar luke egon zirrikuturen bat behintzat zabalik an leihoa hon esperantzea sar dadintzat nahi luena mentana hortarik.

Eta "Paje" zergatik ez duzu izkiriatzen kin zure izena (eta nahi luen edozeinek: zure izenarekin)?