Monday, June 13, 2005

Asmoa ... da

Noiz publikatzen dira artikulu batzuk prensan, batzutan, gero-eta gehiago, egoten da zenbait extraktu importante zurrupatuak tik barruko artikulua, nola mezu trinkoak hon esaten dena artikuluan, barruan artikulu guzian. Jokabide periodistiko hori da, seguru, nola amu bat edo orientatio bat tzat irakurlea sar dadin irakurtzera artikulua.

Hortara ba, zetorren artikulua (Gara, ekaina 13 astelehena, 2005) titulatzen Zer egin? hon sinaturik hak Patxi Goenaga, Jokin Azkue, Xabier Huizi eta Gotzon Lobera. Dudarik ez, dira horiek sinatzaileak jaun aski relevanteak an euskararen mundua, behintzat ba dutenak eskuan resorte eta rekurso soziologiko importanteak an garapena edo desgarapena hon euskara.

Hontara dio mezu zurrupatuak tik artikulu osoa “Asmoa maila gainditzen duen ikasleak matrikuletan ordaindu duena berreskuratzea da”. Nire ustez, dago sobera urrun “asmoa” hitza edo subjektua tik “da” verbua; “Asmoa maila gainditzen duen ikasleak matrikuletan ordaindu duena berreskuratzea da”. Zeren dioena da phraseak bere laburrean “asmoa … da”. Zer litzateke luzatu izan balitz tartekoa gehiago, nola holan: osoa “Asmoa maila komunikatibo egokia gainditzen duen ikasle ongi prestatuak matrikuletan aurretiaz kario ordaindu duena berehala laster eta fite berreskuratzea diru osoa da”. “Asmoa maila komunikatibo egokia gainditzen duen ikasle ongi prestatuak matrikuletan aurretiaz kario ordaindu duena berehala laster eta fite berreskuratzea diru osoa da”. Eta oraino ere luzatzen ahal da nahi bezain luze.

Hauek jaun relevanteak, eta ez diot relevante ironiaz baizik egia neutralaz, zeintzuen lehenengoa da akademiko numerario Patxi Goenaga, pensatu behar lukete ere, zeren responsabilitatea ere dute hartua duten kargutik, buruz syntaxia eta euskal irakurlea, zein ausartzen da sartzen an euskal mezuak irakurtzera.

Pensa bezate apur bat, mesedez, sikeran izan ez dakion irakurleari esfortzu sobera handia ulertzea, ze guziok ere ba dugu beste zereginik an geure bizitzak.

Mesedez: Asmoa da …


Lekeitio, ekaina 13 astelehena, 2005.

No comments: